verkoop nieuwe autobatterijen
Is uw batterijen stuk en bent u opzoek naar een nieuwe batterij:
Wemar Cars verkoopt ook nieuwe batterijen. Als U bij de aankoop van een nieuwe batterij uw oude bij ons achterlaat betalen wij U 5 € voor de oude batterij.
heftruckbatterijen
Alle loodbatterijen leverbaar bij Wemar-Cars Recycling.
Autobatterijen, heftruck batterijen, kortom alle loodbaterijen kan U bij Wemar-Recyling in Alken binnen brengen.
Aankoop loodaccus's en alle oude metalen
Wemar-Cars koopt niet alleen oude autobatterijen of heftruckbatterijen aan maar ook alle oude metalen zoals ijzer, rood koper, geel koper, inox, aluminium, zink, lood,....
Voor grote hoeveelheden plaats Wemar recycling gratis containers, kleinere hoeveelheden metalen kan U tijdens onze openingsuren aanleveren in Alken (vlakbij Hasselt)
contacteer ons voor onze dagprijzen: 011/596484
****************************************************************************************************************
Oude batterijen en gebruikte accu's en lood
Batterijen en lood hoe gaan deze samen?
Wij zijn al decennia gespecialiseerd in inzameling- en aankoop van oude loodbatterijen. Of je het nu een batterij noemt of een accu, volgens de wet is het gevaarlijk chemisch afval. Alle processen bij Wemarrecycling zijn hier dan ook op gericht. De voertuigen beschikken over de juiste specificaties (ADR!) en de processen werden allen goedgekeurd door OVAM. Wij kopen elke dag de volgende types batterijen:
- Startbatterijen, zowel van personenwagens als camions; vaak afkomstig uit een atelier of depolutie-inrichting; maar ook batterijen uit tractoren
- Vorkliftbatterijen, zowel in losse cellen (verzameld in een kunststof bak) als geheel, nog gevat in de stalen bak; dus samengevat alle oude batterijen uit heftrucks
- Stationaire batterijen / deep cycle, afkomstig uit installaties voor panne stroom of uit kritische applicaties in de scheepvaart, beveiliging, telecom of chemische industrie;
- Monocellen/monoblocs, afkomstig uit sluimerende installaties zoals alarmtoepassingen, geheugenapplicaties, serverback-up batterijen of batterijen uit medische toestelen etc.
Als je graag wil weten waarop te letten voor een waardebepaling voor uw schrootbatterijen , zoekt u best direct naar één symbool. De Pb dat staat voor lood en het recyclage symbool erboven.
Voor de beste prijs voor al uw batterijen contacteer ons voor de recente en juiste dagprijs voor gebruikte accu's en batterijen 011 59 64 84
Nog ergens een oude batterij liggen of wat oud ijzer ?
Wij kopen alle oude metalen aan.
schroot, koper, aluminium, zink, inox,... kan U binnen leveren bij wemarrecycling.
----------------------------------------------------------------
Een oude auto die snel weg moet?
Bel snel 011/59 64 84 wij halen uw autowrak op in Limburg, Vlaams - Brabant, Antwerpen, en Luik.
NIEUWE OPENINGSUREN
WEMARRECYCLING: nieuwe openingsuren voor het brengen van oud ijzer, oude metalen en autowrakken
MAANDAG: 9-12 en 13-17
DINSDAG: 8-12 en 13-17
WOENSDAG: 8-12 en 13-17
DONDERDAG: 8-12 en 13-17
VRIJDAG: 8-12 en 13-16
ZATERDAG: 9-12
Voor het gedeelte WEMAR CARS auto onderdelen en verkoop van van tweedehands voertuigen blijven wij geopend tot 17:30u en op vrijdag tot 16:30u
Heeft de temperatuur een invloed op de prestaties van een batterij?
JA!
en in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, zijn (hoge) temperaturen even schadelijk voor een batterij als een koude omgeving.
Lage temperaturen laten een batterij “stollen” waardoor ze niet haar volledige capaciteit kan leveren. Dat is noodzakelijk om de starter te voeden, want dat is de zwaarste taak van de batterij.
Hoewel de warmte het rendement van een batterij vergroot (zonder regelmatig bij te laden), kan de batterij capaciteit verliezen. Deze ontlading kan – in het ergste geval – de batterij definitief beschadigen.
EXTRA BATTERIJTIPS VOOR DE WINTER
Koude temperaturen verminderen het vermogen van de batterij. Daardoor laadt uw batterij minder snel op. Een zwakke of oude batterij bezwijkt dan ook dikwijls bij de eerste winterprik. Wat kunt u nog meer doen tijdens de winter?.
- Hebt u een iets oudere wagen? Steek dan bij winterkoude eerst uw koplampen even aan alvorens te starten. Zo activeert u een ‘slapende’ batterij.
- Parkeer de wagen (indien mogelijk) op een beschutte plaats. Geen garage? Plaats uw auto dan zoveel mogelijk uit de wind.
- Rij niet te veel korte afstanden na elkaar. Die volstaan niet om de batterij op te laden, integendeel: ze putten uw batterij alleen maar uit.
- Zet de achterruitontdooiing uit, als uw ruit ontdooid is.
- Laat uw wagen nooit warmdraaien. Dat is niet alleen slecht voor het milieu. U verspilt er ook heel wat brandstof door en het laadt uw batterij niet op.
Langere levensduur voor mijn autobatterij
Eigenlijk is er maar één gouden regel: laat uw batterij tijdig nakijken. Een autobatterij gaat gemiddeld 4 jaar mee, afhankelijk van het type en gebruik. Maar een jaarlijkse controle bij uw garagist is zeker een must. Daarnaast kunnen ook onderstaande tips heel wat problemen voorkomen.
1. Schakel bij het starten alle extra stroomverbruikers uit: gps, verwarming, airco, radio, koelbox … Start eerst en steek dan pas ook de lichten aan.
2. Duw bij het starten uw ontkoppelingspedaal in zonder gas te geven.
Nieuwe batterij plaatsen
Montage van de nieuwe batterij
Nadat de bevestiging is losgehaald en de oude batterij uit de accubak is gehaald kan de nieuwe batterij geplaatst worden. Als de oude batterij gelekt heeft en het batterijvak vol ligt met een wit soort poeder verwijder dit dan eerst even. Ook is het makkelijk nu de batterij er nog niet in zit om de klemmen even schoon te maken door een stukje schuurpapier op te rollen en deze door de klem te draaien zodat deze weer goed schoon zijn en goed contact maken met de accupolen. De montage van de accu geschiedt in omgekeerde volgorde van de demontage, monteer dus eerst de plus-klem en dan de min. Om oxidatie aan de klemmen te voorkomen is het raadzaam een beetje vaseline op de polen te smeren voordat je de klemmen monteert. De batterijen die je tegenwoordig koopt zijn geladen en onderhoudsvrij. Toch is het raadzaam om even een flink stukje te rijden na montage zodat je zeker weet dat de batterij weer helemaal geladen is
Zelf je oude auto batterij vervangen
Iedere autobezitter heeft er wel eens mee te maken gehad of zal er ooit mee te maken krijgen: onvoorziene en vooral onverwachte hoge kosten bij een defect aan de auto. Maar voor wie niet bang is zelf de handen uit de mouwen te steken en een beetje handig is kunnen heel veel kosten bespaart worden. In deze nieuws-flash wordt het vervangen van de auto batterij behandeld.
Het vervangen van de oude batterij voor een nieuwe batterij
Voor het vervangen van een autobatterij is over het algemeen niet al te veel gereedschap nodig. Begin altijd met het los maken van de min-klem.Als je zou beginnen met de plus en je gereedschap komt in aanraking met de carrosserie (lees: massa) maak je kortsluiting met de eventuele gevolgen van dien. Na het los maken van de min maak je de plusklem los, deze zijn meestal los te halen met een ringsleutel 8 of 10. Uiteraard kan dit ook met een ratel en een dopje in de juiste maat. In sommige gevallen zijn de klemmen bevestigd met vleugelmoeren die je met de hand of eventueel een tang los kan draaien. Daarna moet de bevestiging van de batterij zelf los gemaakt worden. De twee meest gebruikte bevestigingen zijn met een beugel over de autobatterij of met een bevestigingsplaatje tegen de voet van de accu. Bij de eerste variant draai je de moeren aan de bovenkant van de klem voor een groot gedeelte los. De bouten waar de moeren op geschroefd zijn zijn vaak lange bouten met aan het uiteinde een bochtje die in een sleuf onder de accubak gedraaid zijn. Doordat de moeren aangedraaid zijn kunnen de bouten nergens heen maar als je ze ver genoeg los draait kun je de bout uit de sleuf draaien en de hele beugel compleet met bouten van de oude batterij afhalen. De bevestiging met een plaatje tegen de voet is de makkelijkste van de twee, deze is te demonteren door de enkele bout die door het plaatje geschroefd zit los te draaien. In sommige gevallen is het wel noodzakelijk om in het bezit te zijn van ratel met lang verlengstuk en passende dop omdat er te weinig ruimte is voor een steek- of ringsleutel. De meest gebruikte maten voor deze bout is 10,11,12 en 13, afhankelijk van het type auto. Europese auto´s gebruiken vaak 13, terwijl Aziaten vaak met 12 werken.
We houden Wemar-recycling boven het doopvond
Oudmetaalhandel Wemar recycling heeft een
nieuwe website www.wemarrecycling.be
Met duidelijke foto’s en filmpjes worden
verschillende
bedrijfsprocessen uitgelegd.
Ook voor het persen van metalen is een
speciale plaats ingericht op de
nieuwe site, omdat dit een belangrijk
onderdeel is van de werkzaamheden
bij de Alkense schroothandel. Grote en kleine klanten kunnen bij
Wemar recycling terecht voor het persen van metalen; structureel voor de
export, maar ook incidenteel om materialen op te slaan.
Waarom pakketteren winst kan opleveren voor bedrijven: ‘Grote
partijen metalen worden geperst tot handzame pakketten die gemakkelijk
zijn te stapelen. Dat bespaart ruimte bij het opslaan en vervoeren.
Ook kan vaak een hogere prijs bedongen worden bij de verwerkers.’
De service van Wemar recycling is bijzonder, omdat er maar weinig
bedrijven zijn die persen voor derden. En op korte termijn is altijd wel
een mogelijkheid om een afspraak te maken.